Allmäna villkor

Allmänna Villkor

Hos Inslaget.se vill vi alltid att våra kunder ska vara nöjda. Vi vill ge så tydlig information som möjligt, så att Du som kund vet exakt vad du får när du beställer hos oss. Är det något som du tycker är oklart eller svårt att förstå så tveka inte att höra av dig till oss både före och efter köp!

Följande villkor gäller då Ni som kund gör ett köp hos oss. Ett köp kan förrättas både via vårt beställningsformulär eller via mail, så väl som muntligt via telefon. Inslaget.se ägs av Inslaget Smålands Textiltryck AB.


GDPR - uppdaterade villkor

Det är viktigt för oss på Inslaget Smålands Textiltryck AB att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter som vår kund.
Därför vill vi informera dig om en viktig och positiv uppdatering om hur vi kommer att hantera Dina personuppgifter.

GDPR är ett EU-direktiv som träder i kraft den 25 maj 2018 och ersätter den befintliga Personuppgiftslagen (PUL).
Syftet med GDPR är att skydda integriteten och öka rättigheterna för den enskilde vid behandling av personuppgifter.

Med anledning av den nya GDPR lagen uppdaterar vi hanteringen av våra kunders uppgifter.
Du kan när som helst få se vilka uppgifter vi lagrar om Dig och hur vi hanterar dessa.

Genom att fortsätta vara kund samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter.
Om du inte godkänner avtalsvillkoren ber vi dig att kontakta oss för återkallelse av samtycke.
Vi garanterar att vi aldrig kommer att sälja dina uppgifter vidare.

Vid eventuella frågor kring behandling av dina personuppgifter ber vi er vänligen att kontakta oss.

Priser

Priserna på Inslagets webbplats är angivna exklusiva moms och frakt. Detta innebär att frakt och moms alltid tillkommer och betalas av kunden. Priserna är angivna i Svenska kronor (SEK). Inslaget.se reserverar sig för eventuella felaktiga prisuppgifter/tryckfel. Vi är mycket tacksamma om du som kund rapporterar eventuella fel du stöter på.

Betalningsvillkor

För de företag/kunder som har god kreditvärdighet ges 15 dagar netto att betala mot faktura. För de företag som har låg/dålig kreditvärdighet så gäller betalning i förskott. Vid försenad betalning erhålls en förseningsavgift á 12% per månad. Vid försenad betalning skickas en påminnelsefaktura med dröjsmålsränta samt administrativ avgift på femtio kronor, vilket betalas av kunden. Varorna/produkterna ägs av säljaren till dess att full betalning kommit inslaget.se tillhanda.

Produktbilder/beskrivning

Produktbilder och beskrivningar av produkter på www.inslaget.se är endast hänvisningar av hur produkten ser ut form- och färgmässigt. Vid frågor kring storlek, färgnyans, form och liknande så hänvisar vi till vår support som kan svara på alla era frågor och i de fall kunden önskar, och det av inslaget.se anses lämpligt, kan ett eller flera provexemplar skickas ut.

Tryck/märkning

På inslaget.se anger vi tryckfärgerna med PMS-nummer. Om ni ej har er logotyp eller det ni önskar trycka i pms-färger så hjälper vi gärna till med att ta fram detta. Vi har även en kort guide på hemsidan som förklarar skillnaden mellan PMS (Pantone Matching System och CMYK-färger. Som tidigare nämnts går det att, mot ersättning, få ett provexemplar skickat till sig som kund om man är osäker på hur trycket kommer att se ut.

Även om vi anger färgerna i PMS-skala så kan viss nyansförändring ske beroende på material och färg på produkten som ska tryckas. De produkter som ej trycks enligt referenssystemet cmyk, kan vi ej garantera 100%-ig färgåtergivning på.

Ni som kund har ansvar för att i korrektur, påpeka eventuella felaktigheter, nyansskillnader eller dylikt. inslaget.se ansvarar ej för detta.

Leveranstider

På inslaget.se strävar vi efter att kunna leverera snabbt och effektivt. För att snabba på processen önskar vi svar på korrektur helst inom två dygn. Vi strävar efter en leveranstid på 10-14 arbetsdagar efter godkänt korrektur, men reserverar oss för eventuella förseningar. Leveranstiden är en uppskattning och garanteras ej, önskar ni expressleverans så kontakta vår kundservice. Avgifter för transport/leverans betalas av köparen/kunden.

Retur

Önskar kunden returnera köpt vara så ska kundservice kontaktas och var fall behandlas enskillt. Då retur/återköp godkänns betalas återfrakt och eventuella tillkommande avgifter av köpare/kund.

Reklamation/ångerrätt

Ansökan om reklamation ska göras till kundservice och var fall behandlas enskilt. Önskar kund avbryta nyligen lagd order ska kundtjänst kontaktas och godkännande från fabrik/leverantör krävs.

Köp och återköp behandlas enligt svensk lag.